te i termos

Vi är inne på lovets sista timmar och jag kan bara konstatera att nej, det blev inte riktigt som jag önskat. 

Ligger redan nerstoppad i sängen. Bredvid mig står ett bord med ibumetin, hostmedicin, muccoangin, näsdukar, nässpray, ett vattenglas och en termos med te. De senaste nätterna har jag vaknat och längtat efter te, eller snarare känt ett behov av te, men varit för trött för att orka gå upp och koka. Så jag kom på den finurliga idén med termosen. Himla bra uppfinning måste jag säga.

Dagen har inte varit så händelserik. På morgonen burrade jag upp mig med täcket i soffan framför Harry Potter, och sedan fastnade jag liksom där i soffan för resten av dagen. nästan. Letat bananer på apberget har jag också sysselsatt mig med under ett par timmar, och konstaterat att livet inte alls är rättvist. 

I morgon är det skola, och jag ska gå även fast jag inte borde. Jag måste. Så nu ska jag vänta in John Blund. Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0