en dag på brandstationen

Idag mina vänner har jag varit på äventyr. Jag + dannes familj fick ett litet privat studiebesök på brandstationen, där hans pappa jobbar. Jag kände mig barnsligt lycklig över att sitta där i brandbilen med sirenerna på. Och sen kan man ju faktiskt inte förneka att brandman är världens sexigaste yrke.

Nu ligger jag i mammas mysiga vardagsrum och lyssnar på julmusik. Hyacinterna från köket doftar ända hit, och man kan faktiskt säga att julstämningen är på topp! Utanför fönstret är det dock regn och rusk, som jag förövrigt har varit extremt less på nu på sista tiden. Vill ha kall och mjuk kramsnö eller ingen snö/slask alls. Bra vinter eller sommar helt enkelt. Slasket och rusket kan man bara hoppa över tycker jag.

Snart ska jag göra mig i ordning för middag på Åkervägen, och sen blir det bio med Linnéa. Det kommer bli en bra kväll helt enkelt. Jag ser framemot Edward Cullen och popcorn. LOVELY!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0