Jenka

Sitter och tuggar på ett Jenka-tuggummi och tänker tillbaka på min barndom. Blir nämligen väldigt nostalgisk varje gång jag tuggar Jenka. Ser liksom Marieberg framför mig. Min uppväxt. Björnvägen fullt av barn som ritar hagar på asfalten, lär sig cykla och leker i lekparken. Kom så tydligt ihåg när vi blev en till i familjen och var tvungna att hitta en ny lägenhet. Var tvungna att lämna Björnvägen 110. Vi älskade den lägenheten, allihop. Därför tog vi chansen att flytta 25 meter därifrån. Till Björnvägen 124 - radhuset mitt emot.

Jag har alltid längtat tillbaka till den gatan. Jag gör det fortfarande. Nästan så att jag vill flytta dit om några år. När jag är äldre, och gravid i första månaden. För jag vill att mina barn ska uppleva allt det där, hoppa hage och lära sig cykla, precis som jag gjorde.

När jag tuggar Jenka är jag tillbaka på Björnvägen på Marieberg. Jenka är mitt nostalgituggummi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0