fullkornsvåfflor

Vaknade med extrem huvudvärk, och den har hållt i all day long. Det gick över till migrän efter inte lång tid alls, och det fina vädret var bara jobbigt för mig. Jag blir nämligen sjukt ljuskänslig när det slår in, så idag fick jag cykla med kisande ögon hela vägen hem. Ja, det är jobbigt. Och jag blir så less när ingen verkligen kan förstå hur ont det gör, och hur besvärligt det faktiskt är. Dagen blir förstörd, för när jag vaknar med huvudvärk somnar jag oftast med huvudvärk också. 

Annars, bortsett från migränen, har det varit en helt okej dag. På företagslektionen gjorde vi sjukt snygga och proffsiga fakturor till våra kunder, på klassrådet åt vi goda chokladbullar och på svenskan gjorde vi inte mycket alls. Matten orkade jag inte ens gå på. En och en halv timmes matte känns inte jättelockande när huvudet håller på att sprängas. 

Nu har jag ätit fullkornsvåfflor. Inget att rekommendera kan jag ju bara säga. Fattar inte varför man numera måste stoppa in fullkorn i allt? Så himla mycket nyttigare blir det ju inte, och när det inte ens smakar våfflor längre, utan bara fullkorn, ja då känns det ju lite onödigt. I pasta funkar det, men fan inte i våfflor. 

Snart börjar min dans, men jag har bestämt mig för att bara kolla på idag. Vill inte riskera en förkylning nu innan Håkan på fredag (ih, på fredag!!) Sen kommer daniel hit, jag har saknat honom. Min daniel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0