jag vill också spela innebandy

Det låter som att dom i lägenheten över oss spelar innebandy. Det låter verkligen precis så, så jag antar att dom gör det. Frågan är ju bara varför man spelar innebandy i lägenheten så här på kvällskvisten? Ibland sjunger dom singstar också, tar i allt vad dom har. Ibland blir jag sugen på att springa upp och knacka på, fråga om jag får vara med i festligheterna. För det är sällan någon i den här lägenheten styr upp en innebandymatch.

Kvällen har varit lugn och skön, och jag har spenderat dom flesta timmarna framför brasan med en Plaza-tidning. Medvetande om att jag egentligen borde sitta vid mitt skrivbord med spanska och matte, men jag orkade inte bry mig just då. Porque me gustaba el momento por el fuego. (ojoj, stekigt med spanska mitt i allt) Fast nu sitter det säkert något spanskafreak och läser det här och fnissar åt den säkert helt felaktiga meningen. Men jag orkar inte bry mig. För om en termin slutar jag spanskan. För evigt. I stället blir det psykologi A och körsång. Känns en aning roligare.

Snart kommer även denna lilla tös och hälsar på, och jag bara längtar ihjäl mig. 


Kommentarer
Postat av: Linnéa

men ååh jag vill bara krama sötisen varje gång jag ser den här bilden. så sjukt jävla söt, haha. lyllo dig

2009-02-12 @ 22:30:24
URL: http://linniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0