singel ladies

Jag älskar att dansa. Älskar älskar älskar det. Det låter fånigt, men det är då jag känner mig som mest fri. Allt släpper, alla tankar bara försvinner, och till slut finns det bara jag i rummet, jag och musiken. Poetiskt, jag vet. Jag är sån. Ibland.

Pappa sitter vid pianot, plinkar på tangenterna och sjunger sin tenorstämma till operan. Liksom bara tenorstämman, upprepade verser och plink på tangenterna. Allt är på typ hebreiska också, det låter i alla fall inte som något bekant språk. Jag fick världens bubblande skrattanfall inom mig nyss, allt lät så fjantigt. Men han är duktig och jag borde inte skratta, jag borde göra något annat. Som att plugga. 

Du är så vacker att Sinatra skulle ha fallit, vid dina fötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0