livet är underbart

Underbar helg. Helt fantastisk. Jag älskar sådana helger när man på söndagen inte har ångest över den kommande skolveckan, utan att man då bara kan titta tillbaka på fredagen och lördagen och konstatera att, jo det har varit en helt fantastisk helg. Och ja, den här helgen har verkligen varit en sådan helg.

Fredagen bjöd på Klara, Bea och god mat och dryck. En riktig kanonkväll. En sådan kväll då jag verkligen njuter av livet. I ugnen låg en paj med fetaost, soltorkade tomater och oliver, det var vin i glasen, brasan sprakade och Joni Mitchell och Norah Jones hördes i högtalarna. En perfekt kväll. Visserligen råkade en propp gå, och otekniska som vi var, hade vi ingen aning om hur man fixade det. Hela lägenheten var kolsvart och under några minuter greps vi av lite panik. Som tur var, så var grannen vaken och kunde komma och hjälpa oss, och vi kunde fortsätta vår kväll framför brasan med fruktsallad och lite cocktails. Det var nog den bästa fredagen på länge.

Efter några fåtals timmar sömn vaknade vi, och jag och Bea mötte upp Linnéa för lite företagsstäd. Fort gick det och trevligt hade vi, det till och med slank ner en kladdkaka i våra magar. Resultaten blev strålande och vi var nöjda.
Senare på kvällen umgicks jag med en till en början deprimerande Daniel, som just hade förlorat en match, men som tur var kunde jag göra honom på bättre humör. Kvällen bjöd på "Arn" och mys i soffan, och en tidig kväll. 

Idag har det varit typ världens finaste dag, och jag och Danne har gått en långpromenad i det fina vädret. Jag älskar dig jag älskar dig jag älskar dig. 

Snart blir det pappas hemlagade hamburgare, och sen bär det troligtvis av till ishallen för en till hockeymatch. 
Hoppas att alla har haft en bra helg, PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0