Jag bara glider

Jag som trodde att få en egen dator skulle leda till ständig uppkoppling... Om sanningen ska fram så har jag inte suttit vid datorn på flera dagar nu. Några One Tree Hill avsnitt har den visserligen bjudit på, men ingen msn och inget bloggande. Nu sitter jag här, bara för att jag kände mig tvungen att skriva något. Jag lever i alla fall.

Veckan har varit slapp, skolan är slappare än någonsin nu och jag bara gillar läget. Pappa gillar det inte, han tycker att jag bara glider, men innerst inne tror jag att han är avundsjuk. Jag förtjänar pluggfria dagar, det gör jag faktiskt. Och sen är det ganska nice att jag varit ledig idag, att jag är ledig i morgon OCH på måndag också. Långhelgen!

Annars håller vårt hus på att falla sönder. Vattenskada som ledde till sprickor i taket på undervåningen, som ledde till ras av stora betongbitar. Snart faller nog hela övervåningen ner. "För allting faller. Förr eller senare faller allt." Åh längesen jag läste boken nu. Hur som helst, nu är jag less på alla rörmockare och byggkillar som väcker mig på morgonen med sitt borrande (iofs är en kille en riktig goding), men nej jag är less. Fick panik igår på morgonen av allt rasande i taket, så jag sprang över till vickie. Hann inte ens stänga av tv:n. 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0